Česta pitanja

Ispravnost, odnosno moguće nepravilnosti i kvarovi turbo punjača dijagnosticiraju se prema najčešćim simptomima, odnosno nepravilnostima. Izdvojili smo nekoliko češćih pitanja...

prikaži sva pitanja

Pojavljuje se crni dim u ispuhu, što napraviti?

Pojava crnog dima u ispuhu najčešće posljedica općeg istrošenja motora, odnosno nepodešene, odnosno istrošene visokotlačne pumpe goriva. Čak i ako je turbo punjač potpuno ispravan, čađa u ispuhu može žačepiti (blokirati) ulaz u turbo punjač, odnosno taložiti se na lopatice turbine. Tako nastaje dinamičko neuravnoteženje, koje kod visokih okretaja (i do 250.000/min) stvara velike inercijske sile, koje povećavaju opterećenje ležajeva i rotora. Zbog toga je, i ako je turbo punjač ispravan, nakon dovođenja motora u red, nužno čišćenje i dinamičko uravnoteženje motora. 

Mogući uzroci problema:

  • zaprljan filtar zraka
  • otpori (začepljenja) ili propusnost u ispušnom vodu, prije turbine
  • otpori (začepljenja) ili propusnost u tlačnom vodu, iza kompresora
  • zaprljan ili oštećen hladnjak stlačenog zraka (intercooler)
  • propuštanje zraka na usisnoj grani (brtvi)
  • oštećenje turbine i rotora, zbog ulaska vanjskih dijelova: matica, vijaka, dijelova prstena, ventila...
  • istrošenje rotora, odnosno ležajeva
  • neispravan ventil za podešavanje tlaka nabijanja
  • začepljen dovod ulja turbo punjaču

Pošaljite upit
kontakt Pinjušić Servis turbine, injektora, common rail, bosch pumpi diesel
Oporovečka 89, Zagreb
+385 01 2995 244
Radno vrijeme:
ponedjeljak - četvrtak 08 - 17 h
petak 07 - 15 h

Bosch partner Delphi Melett