Servis diesel Common-rail injektora - reparacija dizni osigurava kvalitetno izravno ubrizgavanje u dizelskim motorima.
Što se dešava nakon cca 100 000 km eksploatacije common rail sustava?
Najčešći problemi su:
Common rail se prepoznaje po zajedničkom debelom vodu (engl.common-rail), iz kojeg vode tanke cjevčice do cilindara, a isključivo se koristi uz turbopunjač. Umjesto komplicirane pumpe goriva s razvodnikom, ugrađuje se visokotlačna pumpa, koja kontinuirano nabija gorivo u zajednički vod (energetski spremnik). Uveo ga je na jesen 1997. Alfa Romeo u modelu 156 1.9 JTD.
Najveći tlakovi ubrizgavanja u prvoj generaciji bili su 1350 bara, u drugoj 1550 bara, a u trećoj 1850 bara (najnovije izvedbe 2000 bara). Treća generacija opremljena je piezo-električnim brizgaljkama, koje gorivo ubrizgavaju u tri faze (predubrizgavanje, glavno ubrizgavanje, naknadno ubrizgavanje), u ukupno sedam do devet odvojenih impulsa. Precizno ubrizgavanje osigurava kvalitetno i potpuno izgaranje, uz visoku učinkovitost motora te malu potrošnju goriva i emisiju štetnih plinova.
Što se dešava u samom injectoru?
Da bi common rail injektor ispravno funkcionirao potrebno je zadovoljiti četiri osnovna parametra na kojima se bazira rad, a to su odnos visokog pritiska, mehaničkih sila u mehanizmu, hidrauličnih površina i elektromagnetske pobude.
S obzirom da nečistoće u gorivu, voda ili drugi mediji mogu oštetiti fine tolerance u injektoru dolazi do pojave unutrašnjih otpora u mehaničkom sklopu a time i zakašnjele reakcije u radu te poremećaji u ubrizganoj količini goriva!
1. Rastavljanje i pranje svih sastavnih dijelova injektora u ultrazvučnom uređaju (upotreba specijalnih alata i osnovna vizualna provjera djelova)
2. Pregled vitalnih djelova injektora mikroskopom (sklop hidrauličnog ventila, uložak brizgaljke, tijelo injektora...)
3. Sastavljanje injektora (ugradnja novih brtvi, uloška dize)
4. Kalibriranje injektora uz pomoć elektroničkog komparatora i softwera za provjeru parametara dinamičkog kapaciteta, otpora, indukcije i izolacije magnetskog ventila
5. Ispitivanje ubrizganih količina goriva u cijelom režimu rada injektora, mjerenje vremena odaziva koje protekne od električne pobude do početka ubrizgavanja piezo senzorima
6. Dodjela novog "koda" injektora na osnovu izmjerenih vrijednosti količina goriva i vremena odaziva koje se bez obzira na precizna podešavanja razlikuju
1893. Rudolf Diesel objavljuje svoj članak "Teorija i konstrukcija racionalnog toplinskog motora": U prve se dizel motore gorivo upuhivalo komprimiranim zrakom, te su mogli raditi samo s malim brojem okretaja.
Boschove crpke za ubrizgavanje goriva stvaraju temeljne pretpostavke za izradu brzohodnih dizel motora. 1927. Bosch proizvodi prvu rednu crpku, a pojedinačnim sklopovima za ubrizgavanje (za svaki cilindar) u jednom kućištu. 1934. godišnja proizvodnja prelazi 100.000 komada. 1962. počinje serijska proizvodnja razvodnih pumpi za ubrizgavanje, kod kojih jedan element crpke opskrbljuje sve cilindre motora. Korištenjem elektronske regulacije (EDC) moderni se dizel motori obilježjima približavaju benzincima. Smanjena je potrošnja goriva i udio štetnih čestica u ispušnim plinovima.
U moderne se dizel motore sve više ugrađuje ubrizgavanje preko sustava commom-rail, odnosno sklopa crpka-sapnica. Tako se tlakovi povisuju na preko 2000 bara.
Za dogovor servisa Vašeg COMMON-RAIL uređaja pošaljite nam upit, nazovite na 01 2995 244 ili nam se javite na email adresu: servis@pinjusic.hr
Pošaljite upit